Genesis 5.0.0 Release Candidate 1

Verfasser: taranion | Datum: 18.10.2019 | Kategorie(n): Major release, Veröffentlichungen

Eigentlich hätte ich es besser wissen sollen: Mit der Beta 4 habe ich noch „mal schnell“ ein neues Feature (Spielniveaus) eingebaut und damit einige neue Fehler produziert – die mir prompt am nächsten Tag in Form von Bugreports um die Ohren gehauen wurden.

Lernfähig bin ich auch nicht, denn ich habe noch ein weiteres Feature implementiert, welches ich gerne für Shadowrun 6 in der Release hätte: Die Möglichkeit einen Charakter noch während der Erschaffung abspeichern und später fortsetzen zu können. (Etwas was ich unbedingt für die Überarbeitung von Splittermond mit reinnehmen muss.) Das Feature hat noch den Schönheitsfehler, dass man die Erschaffung erst nach einem Neustart von Genesis fortsetzen kann – probiert man es gleich, funktioniert die GUI nicht richtig. Aber das finde ich auch noch raus.

Wie auch immer, die neue Release bringt 33 Verbesserungen und Bugfixes, die in den letzten 5 Tagen aufgelaufen sind. Die finale Release erfolgt vermutlich Dienstag.

Shadowrun 6

  • [GEN-216] – Feature: Save character during creation and reopen it in later sessions
  • [GEN-212] – Improvement: Improve skill element with Balanced Table
  • [GEN-251] – Improvement: Prevent & in description texts
  • [GEN-273] – Improvement: Added rockets and missiles
  • [GEN-274] – Improvement: Support items with changing price multiplier per rating range (e.g. explosives)
  • [GEN-275] – Improvement: Enter data explosives
  • [GEN-277] – Improvement: Hackingprogramm Disarm/Entschärfen added
  • [GEN-245] – Inappropriate karma cost for Mystic Adept power points
  • [GEN-246] – Automatic assignment of adjustment points to Magic rating
  • [GEN-248] – Error spends at least as much adjustment points on Magic/Resonance as priority table granted
  • [GEN-249] – Cannot decrease Magic/Resonance back to 0 adjustment points after having been increased before
  • [GEN-250] – Karma cost of knowledge skills just 3 instead of 5
  • [GEN-252] – Increasing language specialization to specialist on chargen cost 9 karma (correct would be 6)
  • [GEN-253] – Picking the mentor spirit „Wise Warrior“ as an adept fails or creates UI problems
  • [GEN-254] – Mentor Spirit „Firebringer“ – option to decide for generic modification missing
  • [GEN-255] – Wrong karma cost for quality ‚Incompetent‘
  • [GEN-256] – Availability modifier for augmentation grades not taken into account
  • [GEN-257] – Error when adding items that give an Edge Bonus
  • [GEN-258] – GUI values do not match reality
  • [GEN-259] – Icon problem for quality cells
  • [GEN-260] – Removing foci does not do anything
  • [GEN-261] – Cannot increase adept powers granted by mentor spirits
  • [GEN-262] – Prevent finishing creation when too many nuyen are spent
  • [GEN-263] – Foci cost do not show up in warnings
  • [GEN-264] – some firearm accessories appeared twice in list
  • [GEN-265] – Adept power „Enhanced perception“ should not have levels
  • [GEN-266] – Can add firearm accessories multiple times to same slot
  • [GEN-267] – Wrong data for adept power „Enhanced accuracy“
  • [GEN-268] – Essence loss failed to reduce Magic or Resonance attribute
  • [GEN-269] – Raising attributes with karma displays (Previous -> New) values incorrectlyCreate issue
  • [GEN-270] – Added missing ‚Grenade‘ category to ammunition
  • [GEN-272] – Item price wrong for items with rating and additional base price

Splittermond

  • [GEN-247] – Zauberdauer bei Götterbuch-Zauber fälschlich mit Monaten statt Minuten angegeben